baltazaar.blogg.se

Parafras Skriet

Publicerad 2015-05-28 14:07:49 i Allmänt,


Jag har gjort en parafras av Edvard Muncks konstverk skriet.

Jag tycker att hans konstverk uttrycker rädsla och förvåning för att människan som står på bilden har öppen mun och har händerna på kinden. Och det har man oftast när man är rädd eller blir förvånad/ chockad. Det är ett sätt att visa förvåning/chock och rädsla.

Jag tror att han ser ett mord och blir chockad av rädsla. Eller så blir han förvånad över att träffa sin kärlek och blir glad av förvåning. 

Min parafras är en typ omgjord kopia på Edvards konstverk fast med en egen twist. Så konstverken uttrycker inte samma sak eftersom vålnaderna inte har samma kroppsspråk. Min bild uttrycker mer glädje eftersom dessa vålnader i min bild ler och ser glada ut.



Jag tror att dom är glada för att de träffar varandra och att dom hittat på något som är lite wild and crazy som man ser på ansiktsuttrycken. En har blivit åksjuk på deras lilla wild and crazy resa. 


Edvards : Jag brukar själv uttrycka mig med öppen mun när jag blir chockad och rädd. När jag blir förvånad brukar jag höja på ögonbrynen. Jag blev rädd en gång när jag blev jagad av en bil på skoj och när jag kollade min första skräckfilm med en kompis när jag var sju år gammal.


Min bild : Jag brukar gilla att gå på Liseberg och då brukar alltid någon må illa och jag blir glad för att det är kul att åka karuseller och känna suset i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela